Pengikut aku

Isnin, 14 Mac 2011

perspektif aku terhadap Merong Mahawangsa .

assalamualaikum ,
firstly , aku nak cakap aku kecewa sbb midsem aku teruk . math je A solid . yang len hanyut ntah ke mana .
tp masih ade waktu utk aku cover balik , insyaALLAH .

back to da topic,

"sampai masa tibanya waktu,
redup hati kamu berdua,
bila dua jasad bersatu,
hidup mati jadi bersama..."
bagi aku Film Merong Mahawangsa satu revolusi baru dalm industri perfileman tanah air kite , mmg KRU production dh improve byk dalam penipuan diorg iaitu menggunakan CGi . haha , mmg nmpk ketara perbezaan dengan previous film diorg magika dan cicakman . kalau cicakman nmpk sgt kartun . magika pun same . tp merong mahawangsa , ade ckit je yang aku prasan yg xbrape nak real . masa tentera merong dibaling kapak oleh tentera garuda , part tu aku nmpk kartun ckit la , xcye tgk la sdiri , HAHA . tp sumpah best cter ni . ape yang nak disampaikan alhamdulillah , selamat sampai . aku pasti mesti ramai yang xtau ape kesah sebenar ttg hikayar merong mahawangsa ni kan ? bg aku , KRU dh berjaya menguraikan tanda tanya orang ramai tentang sejarah HMM . aku pun sebelum tgk cter ni zero knowledge ttg hikayat ni , after aku tgk cter ni , barulah aku tau mcm tu sebenarnya HMM . aku igtkan ape merong mahawangsa ni . rupa2nya nama orang . HAHA , watak yang dipegang oleh Stephen Rahman Huges sbg merong mahawangsa mmg sesuai gler la dgn die , badan sasa dan nsem jugakk laaa :P HAHA ,

i can rate 4.56 from 5 stars for this chronicles merong mahawangsa . HAHA . byk tuuu , susah nak dpt rate perpuluhan camtu .


pesanan aku utk rakyat Malaysia , tolong2 la weeii filem2 tempatan . jangan duk tgk cter mat salleh o indo jee . n asyik dok mengkritik cter Malaysia x best o x bgs je . cter Malaysia sebenarnya jauh lg bagus dr hollywood o mane2 lah , sbb bg aku cter2 tempatan still ag menerapkan unsur2 ketimuran . hurrmm..salah satu contoh merong mahawangsa ni lah, aku rasa cter merong ni korang wajib tgk , sbb cter ni cter sejarah , so byk input2nyeee . xplu nak baca byk2 buku sejarah ttg hikayat merong mahawangsa , tgk cter ni suudaahh , cukup untuk korang paham . untuk pengkarya2 filem , teruskan buat filem2 sejarah mcm ni or ilmiah .

itu saje pandangan aku ttg cter yang hangat skang ni ,

assalamualaikum . :)

Tiada ulasan: