Pengikut aku

Selasa, 15 Mac 2011

handphone ohh handphone

NOKIA 3250 .lawa jugaakk hp aku neh .. HAHA , ptt la aku nak sgt2 4 tahun yang lalu ,
mengamok tak makan ngn mak aku sbb nak tepon ni .
HAHA, mmg dulu obses gler aku ngn tpon ni . aku tertarik dgn speaker die yang sgt2 kuat dan berbass .
valid utk zaman 4 tahun dulu laaahh .
HAHA , skang ni zaman dh mengatasi kehebatan tepon model ni .
dh byk tepon canggih ag dr tepon ni.
dulu masa aku mula2 beli dulu , tepon ni lah antara yang tercanggih .
mmg kembang gler aku bawak ke sekolah .
HAHA, mane taknye ,tepon mahal koott .
aku beli RM900 lebih if i not mistaken .
budak2 sekolah pakai tepon semahal tu kire masyuukk la budak tuu..
tp skang ni tepon ni dah burukkkkk ..
dah slalu nazak .
on 
off
on 
off 
dengan sendiri .
nak kol org susah gler kalau penyakit die datang .
HAHA , kol kejap konpem kluppp2 mati .
bkn mslh bateri , sbb bateri takde low bat ponn ..
bateri tahan sampai 2 hari tanpa caj koott ..
 semalam perbualan aku ngn mak aku nak cakap tepon dah nazak ..
nk suh belikan yang baru .

aku : mak tepon org dah rosak laa ..

mak : kenape ?

aku : ntahla , die susah nak on la kalau die off .
tambahan pula , time kol org konpem ade off sdiri .

mak : owh , alaaaaaaaa... dh nak balik dah puuunnggg .
tahan je . bukan penting sgt punngg buat masa skang ni.
nanti balik kte beli lahhhh ..

aku : -,- maknenye tangguh lagi lah utk memiliki bb storm 2 . 

mak : saba2 . sampai masa tibanya waktu .

aku : baikklahh ...



HAHA , dialog tersebut di translit ke dalam bahasa standard . bhasa asal bhsa kelantan .


Tiada ulasan: