Pengikut aku

Jumaat, 3 Disember 2010

susah ke nak lawan indonesia,thailand dan laos..??

AFF SUZUKI CUP 2010


walaupun skuad MALAYSIA tumbang kepada indonesia dengan jumlah jaringan yang agak besar iaitu 5-1..tetapi saya sebagai pengkritik tetap bola sepak MALAYSIA selaku peminat setia skuad negara berasa kita masih lagi mampu bangkit...kita masih lagi ada peluang cerah utk layak ke pusingan seterusnya sekiranya kita mampu menundukkan thailand dan laos..ada yang berkata peluang MALAYSIA utk mara ke pusingan seterusnya adalah sgt tipis kerana terpaksa berdepan dengan pasukan yang dianggap gergasi di asia tenggara iaitu thailand...tetapi saya berpendapat MALAYSIA mampu mencipta kejutan sekali lagi ketika menentang thailand sebagaimana dilakukan pada tahun lepas dalam temasya sukan sea di laos di mana skuad negara kita berjaya menjinakkan thailand dengan kemenangan 2-1...

bg mengetahui kenapa MALAYSIA tumbang kepada indonesia pd perlawanan pembukaan baru2 ini,kita cuba mendapatkan pandangan org ramai ttg kekalahan yang memalukan itu..

ok..sekarang kita bersama en,farabi ropa...

wartawan : errmm..pd pendapat encik...kenapakah skuad MALAYSIA tumbang pada perlawanan   pembukaan yang tlh dilangsungkan baru2 ini??
farabi ropa : pd pendapat saya..eerrmm..ntah laa...saya tgk assarudin yg byk buat kesilapan di mana bola selalu terlepas di kaki dia..pertahanan assarudin agak longgar....tetapi saya memuji corak pertahanan yang ditujukkan oleh muhammad muslim..musim..musim pulak..haha..tersasul..MUSLIM bermain begitu baik pd malam itu..dan apa yang saya perasan,indonesia ada pemain import yang diwarganegarakan oleh mereka bermain utk negara mereka..jd,bg saya agak tidak adil di situ..cobalah MALAYSIA mewarganegarakan CR ke,Rooney ke,kite pon blh menang,..tp bg saya kalau MALAYSIA nak menang menentang thailand,lebih afdal rajagopal memanggil saya menjadi pemain tgh...konfem kita menang..
wartawan : a'ah..yelah 2..errmm... itulah dia,pandangan yang agak pnjg drpd encik farabi yang byk urasannya disitu....saya rasa saya terlihat seorg lagi yg blh kita temubual..encik !! encik !!...haha..ok..sapa nama??owh..en.apeng cassablanca ...blh x saya tnya pendapat encik ttg kekalahan MALAYSIA di tgn indonesia baru2 ini..
apeng cassablanca : ye ye saya...pd pendapat sya laaa..saya xtau sgt la sbb saya xtgk pon match 2..lagi pon saya kureng la bola sepak ni...saya suka futsal...kalau saya men futsal seronok gleeerrr...ko nak tau tak aku ade skill tersendiri men futsal..hahaha..skill pusing2,skill jatuhkan diri,skill slide..mmg bez gler ah men..
hari 2 kan....masa......
wartawan : ye ye en.apeng....terima kasih ats komen anda yang......
apeng cassablanca : nanti r kejap..aku blom abis cter ag ni..
wartawan : tape2..komen encik dh cukup bernas utk memajukan skuad MALAYSIA..
apeng cassablanca : yeke.....miaaaaaaaaaaaaaaasyyaaalllaaaaaaaaaaaaaaaa....

haaa...begitulah kata penyokong2 skuad MALAYSIA yang dpt saya tgkp utk dtemubual...ape2pun..kalah ke menang,mmg adat pertandingan...kalau nak menang selalu..bawa lah penyokong2 kelantan ke indonesia,,,konfem mereka cuak..sekian saja dr saya..saya ajai zamri melaporkan utk berita purnama...majulah sukan utk negara...






haha..ntah pape....sebenanya.....
farabi ropa : kazen saya
apeng cassablanca : kwn saya

p/s : sokonglah skuad negara kita..


Tiada ulasan: