Pengikut aku

Isnin, 6 Disember 2010

MAAL HIJRAH ^^

satu permulaan yang baik pada tahun baru ni..di mana aku menghadiri majlis semayang hajat dan doa tahun baru yang diadakan oleh pelajar UNIMAS sempena menyambut MAAL HIJRAH yang ke 1432...aku bukan nak riak bangga ke ape yang aku ni pegi semayang..tak laaa..cuma aku berasa aku aku amat bertuah masih lagi diberi peluang untuk bernafas dan merasa tahun baru..peluang yg ALLAH s.w.t bg ni aku cuba tak sia2kan...yesss..aku mengakui,aku manusia biasa..mcm org len gak byk wat salah..dosa bersepah..tahun baru,sem baru,spek baru,tuala pun baru..AZAM PUN MESTI BARU BHAAAIII !! haha..ape salahnye kita muhasabah balik ape yang kita dh lakukan pd tahun lepas dan kita cuba memperbaikkan lagi pd tahun ni...jangan lak tahun ni BAIK,tahun depan diBAIKi lak..haha..maknanya makin rosak la..taknak la cmtu kan..kalau blh tahun ni BAIK,tahun depan nak terBAIK..tu yang kita nak..btw,bg aku..yang lepas tu biakn lepas...tak gune nak igt lagi..jadikan ia satu tauladan buat kita..hijrah dari istilah syarak ialah perhijrahan NABI MUHAMMAD S.A.W dan umat islam dari Kota Mekah ke Kota Madinah..manakala,dari segi bahasa pula..hijrah ialah perpindahan dari satu tempat ke suatu tempat...iyeeeeeeeeeeeeeerr...igt ag ni ape yang diblaja masa form 4 dan form 5..haha..kalau definisi saya salah,tlg gtau k..tp hijrah juga blh didefinisikan sbg perubahan perbuatan daripada yang tidak baik kepada yang baik..point aku sebenanya just nak ckp marilah kita sama berubah kepada yang tak baik kepada yang baik..semoga hidup kita akan dirahmati dan diberkati ALLAH S.W.T..pnjg lebar lak kau berceramah...ape2 pun MAAL HIJRAH kepada semua follower2ku yang ISLAM dan kepada semua umat ISLAM di seluruh dunia..yeerr..mcm la seluruh dunia yang baca blog aku..

hijrah itu pengorbanan..
hijrah itu bla bla blaaa blaaaa.............
mode : nyanyi lagu hijrah.. ^^*

ASSALAMUALAIKUM..

Tiada ulasan: