Pengikut aku

Ahad, 19 Disember 2010

akhirnya sempurna..

sepanjang minggu lepas kteorg dak2 asasi sains unimas ada menganjurkan asasi intersport 2010..
antara permainan yang dipertandingkan ialah:
futsal
bola jaring
bola tampar (L)
bola tampar (P)
bola keranjang (L)
bola keranjang (P)
bola tampar (L)
bola tampar (P)
badminton 
bowling
dan ping pong



aku Mohd Zaihazlan bin Zamri bernombor matrik A10002_ _ telah dipilih utk menjadi membe rumah yang digelar hang jebat a.k.a rumah biru..
semasa perjumpaan rumah yang pertama kteorg ahli2 rumah sukan diberi tugasan untuk memilih nama rumah sukan,dimana kteorg perlu memilih salah satu nama hero2 bangsa kita...
pada mulanya kteorg memilih rosli dhobi..akan tetapi,nama tersebut telah ditukar kepada nama hang jebat kerana nama rosli dhobi juga telah dipilih oleh rumah sukan yang lain..

aahh..xpandai la aku nak formal2..hahaha..konpem fail kalu buat essay BM yg mcm di ats tu.....haha...sebenarnya ni..aku nak cte sal aku mggu lps ada masyuk pertandingan futsal dan badminton..agak penat bhai...mane tak nye,bangun pkl 7 pagi..pegi kelas sampai kol 4 ptg...ptg lak ready2 nak lawan futsal..abis lak cun2 maghrib...pada belah malam lak..after isyak aku kne ready lawan bedminton lak..every nite aku balik around 11 malam n 12 malam dengan kaki tgn badan sumanya sakit..pgi esk nk bgn awl lak..nak pegi kls..
mmg aku letih tahap babun laaa..

tp kan...
disitu terpampangnya kenangan2 manis kteorg dak2 asasi unimas..
di mana,ukhwah sesama kita terjalin semasa bersukan..
walaupun ada yang menang dan ada yang kalah..
itu adat pertandingan..

mula2 aku men futsal ngn boling tau..
tp disebabkan boling ngn futsal clash coz dua2 men sebelah ptg,so aku terpaksa lah tukar dengan chang..
die amik boling,aku ambik badminton..
nasib baik chang nak tukar..
hehe..
thx chang..
kalau diikutkan setiap sorg,msti men 1 game je...
tp aku baham 2 games..
haha..
tp ada gak yang men 3 games...
so,tak salah la kau ambik 2 games..
team badminton aku..
1st game team aku menang 4-1 lawan rumah merah..
aku salah sorg penyumbang kpd kemenangan tersebut..
hehe..
angkat cket !
pada 1st game aku men double,beregu dengan asyraf zaideen..
lupa nak ckp kte men mcm thomas cup..
kalau menang satu kategori dpt 1 mata..
tp utk 2nd game kteorg kalah 4-2 kepada rumah kuning..
dan aku juga penyumbang kepada kekalahan tersebut..
haha..
aku kalah ngn budak versatail yang terer men suma games aka afee yang beregu dgn affrin...
haha..
smash power gler si afee ni... takut aku tgk..
3rd game plak aku tuka department,aku nak men single lak..
kali ni kteorg lawan ngn hijau lak..
"aku single bertemu dengan farhan miri"
haha..ada dua maksud disebalik ayat tu.. :P
masa 1st set aku kalah ngn si farhan ni..
power kot die nye teknik..
tp 2nd set n 3rd set,aku dh tau die nye kelemahan...
dan aku menang kedua2 set tersebut..hehe..
tp aku salute farhan sbb aku menang pon tipis je...
org ckp game tu dramatic abis coz 3rd set aku menang 24-22 ..
huhu..
tp walaupun aku menang men single..tp team aku kalah gak 4-2 ngn rumah hijau..
so,kteorg fail masuk final..
tp kteorg menang masa penentuan tmpt ke-3 dan ke-4 menentang rumah merah sekali lagi..
tp masa tu aku dh tak men laa...
kononnye frust la coz xdpt masuk final..
hahahaha..aku target dpt masuk final do..
tp gagal gak...
tp tape laaa coz aku ada ag harapan nak menang men futsal..


ok..ni cter futsal laakk..
1st game kteorg lawan rumah hijau dimana pasukan mereka mempunyai messi dan torres..
pasukan hijau pada awalnya dianggap favourite kerana kemantapan penyerang mereka..
pasukan aku juz ade beberapa org je yg power..tak termasuk aku.. :P
tp kteorg menang 1st game ni dengan kemenangan 5-4..
kteorg amat epi dengan kemenangan mengejut ini sehinggakan faqrul iman iaitu salah sorg membe team aku tak abes2 cte sal kemenangan ini ngn org len sama cm kalau arsenal menang...haha..
konpem die kecoh..
hahaha..
takde ah faqrul..
grau2 jee..
aku tpu2..
:P

2nd game lak team aku berdepan dengan team merah iaitu paling2 favourite dalam tournament ni..
team ni setiap sudut,setiap pemain,suma power2...
sememangnya mcm yang dah diramalkan,team aku kalah teruk game ni iaitu 7 berbalas 1...
hahaha...
malunyeeeeeeeeeee....

last game dalam group..aku melawan rumah kuning lakk..
team ni boleh dianggap power gak coz diorg mempunyai pemain2 yang boleh membuat kejutan..
shoot diorg sume power2 terutama afee budak yang aku kate versatail td..
tgk..
die men badminton..tp die men futsal gak...
n die men basketball gak..
sume game2 tu die power...
huhu..
game ni team aku msti menang kalau nak masuk final..
sambil berharap team hijau kalah ngn team merah..
and we did it !
team aku menang ngn team kuning 4 gol berbalas 3..
sgt tipis..
dan merah menang ngn hijau 4 gol berbalas 1..

so,kteorg dapat masuk final melawan group favourite yang mcm aku ckp td iaitu team merah..
aku rumah biru..dan kazen aku rumah merah..
hehe..
so,kteorg bertemu d final futsal asasi intersport..
pada awal2nye aku ngn kazen aku not available men kt final coz pada hari tu masa tu,aku dan kazen aku terpaksa menghantar family aku kat epot kuching coz family aku dh nak balik kelantan..
sedih gler coz my family is everything 4 me..
tak bes nye jauh ngn family..
tp after family aku dh terbang..aku terus chow balik kolej..
masa tu final futsal baru je nak stat....
xtau knape diorg stat lmbt cket..mungkin diorg tggu stas mcm aku n kazen aku balik kott..
:P

so,aku dan kazen aku available men d final..
haha..
alhamdulillah..
kteorg sempat beraksi..
sangat2 excited coz dpt men kt final....
ceeehh..rasa mcm final tournament besar2 plak..
haha..
padahal peringkat asasi jeee..
aku men futsal pakai kasut badminton tau sebelum2 ni..
hahaha..
nak wat cne,kasut futsal aku dh koyak...
xde duit nak bli baru..
tp masa final aku pnjm kasut si khairul arshad aka torres yang aku ckp td..kalau die bc konpem kembang ni..
hahahaha..
kasut si acad ni ok..bez....
keadaan gelanggang yang agak licin coz terkena hujan semalam membuatkan aku perfom kurang baik..
tmbh2 lg family aku baru je tgglkan aku sorg2 kt negeri Sarawak ni..
so,kiranya aku xdpt fokus laaa.. :P
(alasan)
hahahahahaha..
tp game tu walaupun aku perfom kurang baik..
team aku menang gak..
4 berbalas 2..
so,team aku diangkat sbg juara futsal asasi intersport..
yeeeaaaaaaaaaaaaayyy !!
bangga gler aku..
hahaha..
team aku yang dianggap underdog tp boleh jadi juara.. !
hahaha..
usaha tangga kejayaan..
evrything we can achieve if we strive for it !
keseluruhan aku sko2 dua gol.. :)


final standings 4 all games :
1.merah = 60 mata
2.hijau = 59 mata
3.biru = 56 mata
4.kuning = 50 mata


agak tidak mengecewakan coz suma markah setiap team tak jauh beza...
:)
tp aku puas hati la...
kekecewaan badminton diubati dengan kebanggaan futsal...
hehe..

pada hari last sukan,kteorg suma dak2 asasi unimas ada majlis makan malam..
makanan sgt2 sedap tp aku tak cukup.. :p

sori guys,aku tak ambik gmba masa aku men..hahaha...cne aku nak amik gmba kalau aku tgh men kan..ngeeekkk tol laaa...
hahaha..
aku lupa nak suh org amik gmba aku masa men..coz excited gler nak men kan..
tp aku ada gmba masa makan malam tu...

ni haaa,,

hahaha..sgt ska gmba ni.. ^^


sesi hati ke hati..hahaha..kaksha,thx for advising me.. :)


hehe..pose2 maut..


keluarga saya di unimas...belakang tu mak dan bapak saya..hahaha..tepi saya tu kakak saya.. :P


saya tak gemok k..cuma tough cket je.. :P kantoi tie terkeluar..

DATS ALL FROM ME...
kata kak sha,kalau seseorg btol2 nak kt kte,die pergi skali..pastu kalau die balik,die xkn pegi lagi..
kalau dh byk kali pegi n balik..
kemungkinan besar bnda yg sama akn berulang..

Tiada ulasan: