Pengikut aku

Jumaat, 6 Mei 2011

selamat hari ibu :')

ingat nak simpan dulu pos pasal hari ibu ,
tapi aku tak tahan sedih after tgk diari akademi fantasia ,
di mana semua pelajar AF dikejutkan dgn satu video yang ahli keluarga mereka yang menyanyikan lagu yang pernah diorg nyanyikan kt AF ,
den aku tersentuh dgn cerita azri ttg mak die susah payah nk tgk die kt konsert .
berderau air mata die . air mata aku , aku tahan je ni . tp hati mmg dah nangis rindu mak aku . ble budak budak AF ni bercerita pasal mak , aku pun terasa . rasa sedih tuh sampai kt aku jugaaakk , kalau dulu aku tgk AF , aku cakap poyo ah pelajar pelajar AF nangis rindu keluarga . ckit ckit nangis ckit ckit nangis . tp sekarang aku baru paham setelah jauh dari keluarga . walaupun beberapa hari lagi aku nak balikk , tp semakin dekat nak balik semakin kuat perasaan rindu .

dalam entri ni , aku ingin ucapkan kepada semua ibu tak kira di mana mana saja . SELAMAT HARI IBU . terima kasih banyak banyak kerana menjadi ibu yang terbaik kepada kami semua yang bergelar anak . kalau aku , mak aku lah yang terbaik kan . kalau kau , mstilah mak kau kan , kalau kau pulakk , mstilah mak kau kannn , takkan kau nak cakap mak aku pulaakk yang terbaikk . takde orang yang akan cakap mak die jahat kan ? walaupun seburuk mane mak kite , kite tetap cakap die yang terbaikk . jadi janganlah buat mak mak kite kecewa dgn kite .

maksud hadis Rasulullah " redha ALLAH terletak kepada redha kedua dua ibu bapa " .

sama sama lah kita mencari redha kedua dua ibu bapa kite terutama ibu , sbb antara doa doa orang yang paling mustajab adalah doa seorang ibu .


untuk ibu aku , DAYANG RODZIAH BT ABANG SERDIN TERIMA KASIH BANYAK BANYAK :

  • kerana menjadi ibu yang terbaik the best utk oghe , sumpah dalam dunia ni oghe tak pernah tgk ibu seterbaik ma .
  • terima kasih kerana sabar dgn sikap oghe , agak nakal dan degil sejak dari kecikk lagi . mmg slalu kene rotan dgn hanger . HAHA .
  • den di saat oghe sedih , ma jadi pendengar yg setia .
  • slalu nasihat oghe .
  • slalu buat poket oghe tebal . hehe . :P
  • yang pntg slalu support oghe .
  • tak kesah menerima menantu pilihan oghe , HAHAHA . 
  • didik oghe ilmu dunia dan akhirat dgn seimbangnya .
  • satu lagi yang penting , sentiasa berusaha nak merealisasikan apa yg oghe nak . apa yang aku nak mak aku slalu cuba belikan walaupun mahal bebeno . tp kebanyakannya aku dapat apa yang aku nak . Alhamdulillah . itulah specialnya mak aku.
  • terima kasih utk segala galanya . :)

 yang kecik tuh buka aku k , tuh kazen aku . hehe . 

lagu untuk ibuku tersayang dan semua ibu .

Ibu ibu engkaulah ratu hatiku
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu
Ibi ibu engkaulah ratu hatiku
Tempat ku menyerah kasih
Tiap waktu

Betapa tidak hanya engkaulah
Yang menyinari hidupku
Sepanjang masa engkau berkorban
Tidak putusnya bagai air laut

Ibu ibu engkaulah ratu hatiku
Tempat ku menyerah kasih
Wahai ibu

Betapa tidak hanya engkaulah
Yang menyinari hidupku
Sepanjang masa engkau berkorban
Tidak putusnya bagai air laut

Ibu ibu engkaulah ratu hatiku
Tempat ku menyerah kasih
Wahai ibu



Tiada ulasan: