Pengikut aku

Isnin, 21 November 2011

TAHNIAH WIRA-WIRA MALAYSIA !


tiada apa yang boleh dikatakan kepada #HarimauMuda kita . mereka sememangnya hebat . THE TRUE CHAMPIONS OF SOUTH EAST ASIA ! maybe next time Asia plak and who knows we can be the first team from south east Asia that qualifiy in World Cup . who knows ? sbb #HarimauMuda kita masih mudaa . byk masa lagi untuk mereka belajar and i believe mereka telah belajar sesuatu daripada perlawanan-perlawanan persahabatan sebelum ni . tak rugi kerajaan Malaysia tanggung diorg pegi ke Slovakia utk mengadakan beberapa perlawanan persahabatan dengan kelab-kelab negera tersebut . even Slovakia is not a big power in football but their ability is europe style which is faster dan badan dorg besar-besar . dan result mereka bermain di Slovakia not bad .. ade byk jgak menang . that means dorg belajar how to overcome team yang pemain-pemainnya berbadan besar dan pergerakan pantas . setakat TIMNAS mmg ratahan kita lah skang ni ..HAHA .

aku boleh tgk , barisan pertahanan #HarimauMuda ade byk perubahan dan semakin mantap ! Mahali semakin tak gelojoh , Muslim makin tenang , begitu juga Fadhli shas yang makin pandai serap tekanan , dan Asra juga makin pantas men pertahanan sebelah kiri . bahagian tengah plak aku sangat salute dgn Nazmi Faiz .. ball control die mcm Messi baii .. aku rasa xlame lg die akan digelar MESSI MALAYSIA . HAHA , sape setuju ? berbaloi lu tak amik SPM taun ni bro ! barisan hadapan plak tak usah cakap lah . Baddrol Bakhtiar dan Syahrul Azwari mmg memukau peminat-peminat bola sepak Malaysia . set piece Baddrol blh lawan Syafiq Rahim , kepantasan Syahrul Azwari memusnahkan harapan Indonesia semase match grouping . tambah lagi nice dribble Zaharul Nizam(kecik) dari sebelah kanan ..GUA MEMANG SALUTE lah pemain-pemain #HarimauMuda ! btw , aku penah men satu match dgn Zaharul Nizam dulu waktu tournament skolah rendah . aku wakil sekolah aku SKMORAK dan die wakil SKKEBAKAT dimana sekolah yang mak aku berkhidmat sbg cikgu skang ni . yeesss .. kecik ni penah jadi anak murid mak aku . HAHA .kembang idung mak aku ade anak murid macam kecik . bakat die mmg dari kecik kelihatan , name pun kecik kan . HAHA , bapak aku one of the jurulatih SKMORAK mmg nmpk die blh pegi jauh . k maksudnya dulu aku skolah kat skolah di mana bapak aku mengajar lah . mase sekolah rendah dulu , Kecik ni ditrain oleh Cikgu Izani which is one of the my father's bestfriend in SKKEBAKAT. aku selalu jgak tgk si Kecik ni men . walaupun kecik tp bakat die tak kecik . HAHA . eh , byk cite sal kecik plak . opsss.. just nak cakap aku penah men segame dgn die je ... HEHE .


game semalam sangat-sangat mendebarkan peminat sama ada dari Malaysia atau dari Indonesia sendiri. let me sinopsiskan sepanjang perlwanan berlangsung . perlawanan mula Indonesia berjaya di hadapan dgn gol awal dari tandukan padu pemain pertahanan mereka Gunawan . #HarimauMuda mengasak sehinnga membuahkan hasil pada minit ke-35 hasil dari tandukan Asrarudin setelah Baddrol mengumpannya dari tepi sebelah kanan selepas berjaya memboloskan diri dari beberapa pemain pertahanan Indonesia . kedua-dua pasukan seakan-akan buntu untuk menambah jaringan sehingga tamat separuh masa pertama . bermulanya separuh masa kedua , Indonesia byk mengasak kubu #HarimauMuda tetapi buntu untuk menembusi gawang #HarimauaMuda . bagaimanapun , dalam keghairahan Indonesia menyerang #HarimauMuda berjaya membuat banyak serangan balas ke kubu Indonesia , tetapi kegopohan dan ketamakan Fakri Saarani membuatkan byk peluang terhidang gagal diterjemahkan dgn jaringan gol . separuh masa kedua tamat dengan kedua-dua pasukan masih terikat satu sama . perlawanan dibawa ke masa tambahan sebanyak 30 minit yang mendebarkan bagi rakyat Malaysia terutamanya . sepanjang masa tambahan berlangsung , #HarimauMuda seakan-akan keletihan dan tak banyak menyerang , malah banyak membenarkan si Garuda menyerang . tp kesudahannya kedua-dua pasukan masih terikat dgn jaringan awal . akhirnya , perlawanan terpaksa ditentukan dengan sepakan penalti di mana #HarimauMuda berjaya memenangi perlawanan tersebut dgn 4 gol berbalas 3 .

now , WE ARE THE TRUE CHAMPIONS OF SOUTH EAST ASIA . kite dh menang sea games dua kali berturut-turut . AFF SUZUKI CUP kite dah cekup tahun lepas . now Malaysia harus dilihat sbg pasukan berbahaya di rantau ini . semua pasukan pasti gerun berhadapan dgn skuad Malaysia .

aku nak bg nasihat ckit kepada rakyat Malaysia termasuk aku sendiri . janganlah kite mencaci pasukan kite sekiranya kite kalah , kerana kalah xbererti pemain tak men berhabis-habisan . mereka dah mengerah tenaga berhabis-habisan mungkin nasib je xmenyebelahi . mentalilti menang di angkat , kalah dicaci harus dibuang daripada pemikiran rakyat Malaysia . kalah ke menang kite harus angkat kite punye team . barulah team kite lagi bersemangat nak menentang pasukan lain . btol x ? aku cakap berdasarkan pemandangan aku je . sbb hari tu kelayakan World Cup #HarimauMalaya(seniorteam) kecundang di tangan Singapura , ramai rakyat mencemuh pemain-pemain #HarimauMalaya . padahal team tu team yang kite sanjung semasa menang AFF SUZUKI CUP pada tahun lepas .sepatutnya , apabila kite kecundang kepada Singapura hari tu kite same-same mencari di mana kesilapan dan kekurangan instead of we keep blamming the team . dan tak payah lah kite nak kutuk persembahan hambar Fakri Saarani . kite berdoa agar die belajar dari kelemahan die itu and hopefully he will be better footballer one day . InsyaALLAH . :)

itulah yang patut dibuat oleh rakyat-rakyat Indonesia
they realize that doa daripada orang-orang teraniaya dimakbulkan ALLAH SWT
orang-orang teraniaya adalah rakyat Malaysia yang sering dicaci mereka .


lastly , AKU BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA !!

SALAM , peace !

Tiada ulasan: