Pengikut aku

Rabu, 25 Ogos 2010

ALHAMDULILLAH.. :)

ALHAMDULILLAH..aku bersyukur sangat2 kpd Ilahi kerana sekarang ni aku menjadi seorang yang lebih baik..insyaALLAH..dugaan-dugaan yang Engkau berikan padaku rupa-rupanya tersembunyi sang hikmah disebaliknya..setelah pahit jerih aku menempuhi saat-saat diduga olehMu,akhirnya aku menjadi seorang yang lebih bersabar,tabah dan bertaqwa padaMu ya ALLAH..insyaALLAH..aku menjadi lebih tenang bila disampingMU ya ALLAH..aku sungguh tenang..sehinggakan ketika aku beribadah padaMu,aku merasakan fikiran aku kosong..segala masalah-masalah duniawi aku semuanya bagaikan hilang seketika..

Jika ALLAH datangkan kesedaran kepada kita,dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang perempuan/lelaki..sesungguhnya itu bermakna ALLAH mahu ambil hati kita untuk dijagaNya..hmm..insyaALLAH..aku sangat2 berharap ya ALLAH,Engkau ambil hati aku untuk Kau jaga..supaya aku tidak lagi terpesong jauh dari ajaran agama Engkau iaitu agama ISLAM...

sekali lagi aku tersangat-sangat bersyukur pd ALLAH..sebab segala perbuatan aku sekarang ni..semuanya cenderung untuk mendekatkan diriku pada Nya..ALHAMDULILLAH..aku harap aku akan kekal begini sampai aku menghembuskan nafas terakhir aku..aku berharap aku akan pergi dalam ketaqwaan dan beriman pada ALLAH..insyaALLAH..amin...

hmmm....
sekarang ni kita dah tempuhi separuh daripada RAMADHAN AL MUBARAK..aku berharap segala amalan2 kita yang telah kita lakukan di bulan ini,semuanya dirahmati,diberkati dan diterimaNya..semoga kita lebih kuat beribadah kepada ALLAH untuk separuh lg RAMADHAN AL MUBARAK..insyaALLAH..aku nak bagitau korang ckit leh??huhu..bukan nk jd ustaz tp nak kongsi la ckit ilmu aku..sesungguhnya gunalah peluang bertemu dengan RAMADHAN sebaik2 mungkin..sbb kita tak tahu sama ada kita akan bertemu lagi atau tak dengan RAMADHAN yang seterusnya..sedangkan di bulan ni tersirat seribu sejuta fadhilat..insyaALLAH..di bulan ni,ALLAH akan makbulkan doa-doa hamba2Nya yang ikhlas berdoa..so,untuk pelajar2 gunalah peluang untuk berdoa sebanyak2nya kpdNya di bulan ini untuk berjaya dalam pelajaran..lagi2 kalau doa kita terkena pada malam LAILA AL-QADAR..huh..mmg doa kita akan dimakbulkan..insyaALLAH..hmm..untuk memohon agar doa-doa kita dimakbulkan..kita mestilah buat amar makruf dan jangan sesekali mendekati kemungkaran..di bulan ni di samping kita menjaga makan dan minum kita..kita mestilah menjaga tingkah laku kita,mata kita,lidah kita,dan hati kita...

maksudnya :
 
jaga tingkah laku : kita jangan sesekali melakukan perkara2 yang ditegah oleh agama dan perkara2 yang sia2.. bg perempuan dan laki janganlah nk gedik2 sgt..sesungguhnya gedik2 tu blh mdatangkan kita melakukan pkara2 yang sia2..huhu..gedik ckit2 dh laa untuk hiburkan hati..

jaga mata : kita janganlah memandang atau melihat benda2 yang dilarang oleh agama..contohnya,melihat aurat perempuan bagi lelaki dan melihat aurat lelaki bg perempuan..terutamanya wanita2,jagalah aurat anda sebagaimana anda menjaga maruah anda..sebab aurat adalah sebahagian drpd maruah anda...tutuplah aurat anda betol2 supaya tak dpt dilihat oleh orang yang bukan muhrim anda..peringatan ! berpakaian ketat walaupun dh menutup semua aurat msih lagi dianggap tidak menutup aurat..sebab ianya masih lagi dpt menaikkan nafsu shahwat org yang melihat..kadang2 aku xpaham..apa guna pakai tudung tp pakai baju short sleeves..haaaaaaaaaaiiyyaaa.. ! sama je mcm xpkai tudung,sbb aurat msih lagi terpampang..cyezly aku xska perempuan yang mcm tu..dan aku xska perempuan yang ska pakai bju2 adik i mean bju2 yg ketat..aku plik la kan,mereka suka pakai bju2 ketat..dah tu time nak duduk bju tu msti naik ckit..pastu nak tarik2 plak..menyusahkan je tarik2 balik..sapa suh pakai bju ketat kan..ee..pelik2..huhu..kan bgs pakai bju2 yang labuh2..tak perlu lg nak tarik sana sini..korang tgk ni..


jaga lidah : kita janganlah sesekali berbohong dengan orang dan jangan bercakap bnda2 yang sia2..cne ag nk explain ey..cm tu je la..huhu..haa...dan jangan la suka umpat orang..terutama kaum2 hawa ni..huhu..sikit2 kaum hawa kan..tak laahh..kaum adam pon sama..


jaga hati : jaga hati kita supaya sentiasa ingat padaNya...sesungguhnya ALLAH amat menyukai orang yang sentiasa ingat padaNya..insyaALLAH,ALLAH akan bantu kita sekiranya kita dalam kesusahan jika kita sentiasa ingat padaNya..




huhu..cukuplah ustaz tak bertauliah ni bertazkirah..sekiranya kita dapat menjaga bnda2 tu di bulan RAMADHAN AL MUBARAK ni..insyaALLAH,kita akan mendapat keberkatan dan kerahmatan hidup daripadaNYA..











jap2..hehe..aku harap aku pos bnda ni takde yang cakap aku prasan alim ke ape ke...ni tulus dari hati aku..at least aku mengajak org untuk buat kebaikan..kan???huhu...jadi,aku harap semua orang yang baca blog aku ni..semua berfikir sejenak..adakah aku dh gunakan sebaik2 mungkin peluang bertemu RAMADHAN kali ini???tanya diri anda ok???nasihat2 aku bukan untuk seseorang tetapi untuk semua termasuk aku skali..apa yang kurang datangnya daripada aku sendiri dan apa yang lebih tu semuanya adalah kelebihanNYA..insyaALLAH..hmm..ustaz dh ngntok laa..hehe..dh pkl 2 pagi ni..dh laa...assalamualaikum.. :)


7 ulasan:

hana berkata...

assalamualaikum..

semoga ramadhan thun ini akan memberi nafas baru dlm hidup awk..1 jer yg sy nk komen kt sini,,,sy xbrapa suka gmbar yg tentang 'hentikan gangguan seksual terhadap lelaki' krn gmbar tu suadah terang2 mengaibkan perempuan kt dlm gmbar tu...hrp jasa baik awk bleh delete gmbar tu..
pape pon nasihat sy ialah

dalam meneruskan perjalanan hdp ini, ALLAH hdiahkn sbuah prjuangan yg kdgkala mnggoda imn kita utk trus brdiri..kita xbleh slamanya brada dlm suasana yg selesa..'

sbgaimana firman ALLAH:

"dan bleh jd kamu xmnyenangi ssua2,pdhal i2 baik bgmu,ttpi bleh jd kmu mnyyukai ssua2,pdhal i2 xbaik bgmu.."

'letakkan pnghrgaan kpd PNCIPTA dan bkn pada CIPTAANNYA. biar hlg kwn krn brjuan, jgn hilang kwn sprjuangn..(^_^)..'

sac.... berkata...

sesungguhnya musibah memang mendekatkan diri kita kepada-Nya..bersyukurlah kerana kita diuji sekarang bukan apabila kita telah berkeluarga..dan ALLAH memberi kita kesempatan kepada kita dekat kepada-Nya sebelum kita tersesat jauh...sesungguhnya ALLAH telah menyediakan hikmah yang terbaik untuk kita disebalik segala dugaan...samaada kita sedar atau tidak sahaja...
ingatlah!ALLAH hanya menguji hambanya yang mampu...alhamdulillah jika anta terpilih...:)

Mohd Zaihazlan berkata...

hana : wslm...gmba 2 bkn bkmsd utk mengaibkan mana2 wanita..lgpon gmba 2 xde tnjk muka sapa2...saya ltk gmba 2 spya wanita2 di lua sana lbh fhm dan lbh jelas ttg aurat diorg..sbb kdg2 diorg yakin bhwa bpakaian seperti itu dh memadai utk menutup aurat..sedangkan bpkaian sedemikian msih lg bertentangan dgn hukum syarak..sori..gmba 2 juz nk memperjelaskan lg mcm mana cara pemakaian wanita2 skrg yg dianggap sudah menutup aurat tp pd hakikatnya tidak..btw,tq coz baca blog saya dan tq coz sdi mengomen..i respect ur opinion ! :)

sac :btol3...tq.. :)

Mohd Zaihazlan berkata...

hana : sori2..saya juz tlupa nk jelaskan..tajuk hentikan gangguan seksual thdp lelaki 2 bkn main point saya nk smpaikan..act,gmba 2 saya uplod dr FB jgak..dr slh 1 islam page..

hana berkata...

u r welcome..

ya,,mmg btol gmbar tu untk mnyedrkn wanita tntng aurat..tp xke gmbar tu akn mnaikkan nfsu lelaki....mf lau terkasar...tp tu lah knyataannyer..sy yg tgk ni skit mta..n sy hrp skali lg awkk delete gmbar tue..

Tanpa Nama berkata...

salam..
xpela..gmbr tue memg ptt dtunjukkn..bkn ape..skrg nie memg bnyk pemakaian mcm tue..anyway,itu hak zai utk ltak gmbr tue or not..we must respect him..:)..and,kalau utk yg terase biarla die sdar after tgk gmbr tue..:)

hana berkata...

well,,its juz based on my opinion...mmg hk dy nk letak ke x...nevermind..xsmua yg sependapat right??